dinsdag 18 december 2018

Ha Long Bay

18 december

 Met de bus van Sapa naar Ha Long, hopend op mooier weer. De bus was een slaapbus met slaapstoelen. Om onderin  te komen moest je je wel een beetje dubbelvouwen om plaats te nemen in een stoel die net niet groot was voor lange westerlingen. Maar goed, als je eenmaal ligt, ligt het ook wel lekker.
9 Uurtjes naar Ha Long en daar een nacht in een hotel.


 Die avond was er de finale tussen Vietnam en Maleisië. Ik moest nog eten dus in het plaatselijke restaurant iets besteld.
Tijdens het wachten moest ik aan  de andere tafel komen zitten om een drankje met wat vietnamezen te drinken. Kleine glaasjes met een onduidelijk drankje dus oppassen!  Na hetnodige geproost kon ik ze toch zover krijgen dat ze niet meer bijschonken.
Spanning tijdens het voetballen en gelukkig won Vietnam met 1-0.

De volgende  morgen, na een ontbijt van gestoomde rijstrolletjes met de boot naar Cat Ba, een eilandje voor de kust van HaLong, weg van het drukke toerisme....... maar dat toerisme was ook zeer aanwezig op het eiland.
Gisterenmorgen een boottour gedaan door de baai van Ha Long. Een mooie tocht ( zie foto's ) met een niet te grote, leuke groep. Ik werd geadopteerd door Mexicanen wat wel gezellig was.
Nog even lekker gezwommen, in de onderbroek, en toen in de kajak.
Er kwam toch nog wel wat extra water in de boot en ik zat dus met mijn kont in een plas, wat ertoe leidde dat mijn geld gedroogd moest worden, want ik had mijn portemonnee nog in mijn kontzak.

Maar al met al een leuke dag en nu zit ik op het busstation in Ha Nong dit te schrijven op weg naar Ninh Binh. Daar heb ik 2 nachtjes geboekt en ga waarschijnlijk weer een boottocht maken, dit keer over een rivier.

Het weer lijkt een beetje op te knappen 😎

tot......